DIY | Masca cu argila pentru tenul gras.

Azi o să vă dezvălui rețeta mea pentru o mască făcută acasă, în care ingredientul principal este argila. Cum am tenul gras în zona T, am folosit argila verde ca bază, fiind recunoscută pentru proprietățile ei de absorbție a sebumului, și nu numai. Pe lângă argilă, am mai adăugat o mulțime de ingrediente! Nu de alta, dar niciun produs din comerț nu-mi cunoaște tenul mai bine decât mine, așadar știu exact de ce are nevoie.

În total, am pus 8 ingrediente în această mască – bineînțeles, toate de origine naturală.

  1. Argila verde – baza acestei măști absoarbe impuritățile, secrețiile și excesul de sebum, curăță în profunzime, are rol detoxifiant și furnizează tenului săruri minerale și oligoelemente.
  2. Argila albă – este potrivită pentru toate tipurile de piele, inclusiv pentru cea sensibilă. Am decis să o adaug pentru proprietățile sale remineralizante și catifelante; conferă pielii finețe și o textură plăcută.
  3. Argila roșie – curăță și revitalizează pielea, ajută la eliminarea impurităților și îmbunătățește aspectul tenului.
  4. Cărbune vegetal activ – un alt absorbant excelent pentru tenul gras. Este benefic și pentru tenul cu probleme (acnee), curăță impuritățile și ajută la eliberarea porilor. Este și un foarte bun colorant natural pentru săpunuri sau alte produse homemade.
  5. Oxid de zinc – antibacterian, antifungic, antiseptic; inhibă dezvoltarea fungilor și împiedică proliferarea bacteriilor pe piele. De asemenea, folosit în cremele cu protecție solară, este un filtru mineral protector UV, astfel acționează ca o barieră fizică de protecție a pielii.
  6. Pudra de lăptișor de matcă – un activ cosmetic cu acțiune antiîmbătânire, de revitalizare și regenerare a pielii. Este o sursă bogată de elemente nutritive și fortifiante, stimulează sinteza de colagen și are excelente proprietăți purifiante.
  7. Acid hialuronic – apreciat pentru capacitatea sa excepțională de a reține și atrage apa, este hidratant, ajută la redensificarea, uniformizarea și netezirea tenului, diminuând aspectul ridurilor și a liniilor fine. Nu degeaba îl găsim în toate produsele antiage, fiind intens lăudat pentru proprietățile sale.
  8. Frunze de ceai verde – ceaiul verde este cunoscut pentru beneficiile sale asupra organismului nostru. Consumat fie intern, fie în aplicații cosmetice, acesta este un anti-aging de excepție, apreciat pentru efectul de întârziere a procesului de îmbătrânire fiziologică a pielii. De asemenea este antioxidant, antiinflamator, antiradicalar, cu acțiune de sporire a fermității pielii. Pe lângă faptul că l-am inclus în masca mea, ceașca mea cu ceai verde este nelipsită dimineața, după micul dejun. Ajută și la digestie, iar aroma sa este de-a dreptul delicioasă! ❤

* ingredientele nu sunt măsurate cu exactitate, dar în proporție de 90% din această mască o reprezintă cele trei tipuri de argilă.

IMG_20170602_153652_482

Cum o folosesc?

Într-un bol pun o linguriță de mască la care adaug o linguriță de apă de trandafiri, iar dacă simt nevoia de un plus de relaxare, mai adaug două picături de ulei esențial de arbore de ceai (vine la pachet cu extra beneficii, bineînțeles). Amestec până ajunge o pastă omogenă, aplic uniform pe ten și aștept 20 minute să-și facă treaba. După ce se scurg cele 20 de minute, clătesc cu apă călduță, pulverizez fața cu apă de trandafiri, după care aplic crema obișnuită. Voilà, super fresh face! Un ten curat, hidratat, mătăsos! Sunt sigură că nicio cremă din comerț nu-mi va oferi aceeași satisfacție.

Avantajele în crearea propriei măști faciale este că pot să adaug orice ingredient vreau, în funcție de nevoile tenului meu; este distractiv, și muult mai economic. Iar ca o mică paranteză, am fost atentă la lista ingredientelor măștilor de față din magazine, iar 99% din cazuri era argila la bază, fie ea verde, albă sau bej.

IMG_20170602_154435_697

Toate ingredientele le-am luat de pe magazinul meu favorit despre care am mai vorbit, vegis.ro

Ce spuneți, vă tentează?

IMG_20170602_153908_623

IMG_20170602_154045_894

IMG_20170602_153807_478

IMG_20170602_154001_185

Nu uita, pielea ta merită tot ce e mai bun!

 

Cu drag,

Roxana

Leave a Reply

